måndag 14 november 2011

Restaurang Sarajevo

På undanskymda Kastellgatan som löper upp från Skanstorget och parallellt med Övre husargatan ligger Restaurang Sarajevo. Jag var här för flera år sedan och åt rätten Bosnisk tallrik, som bland annat består av ostpaj, cevapcici, dolmar och potatiskaka. Jag mindes det som ett helt okej ställde där de tomma men välskötta lokalerna kändes lite tragiska. Maten smakade inte illa, men var inte heller tillagad med överdriven kärlek. Det hela kändes lite trött. För några dagar sedan gick jag förbi stället av en slump och blev så förvånad över att det inte gått i konkurs att jag var tvungen att gå in. Det var fortfarande lika folktomt, och man serverade fortfarande Bosnisk tallrik. Jag tyckte den smakade lite bättre den här gången, men det kanske berodde på att jag var väldigt hungrig. Tyvärr hade jag inte möjlighet att fota rätten, så jag bjuder på ett foto från den vackra staden som restaurangen hämtat sitt namn från.

Betyg: 3/5
Adress: Kastellgatan 4


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar